Mazda 2

1.5 GT-L

64-NSK-5
Deze Mazda 2 komt uit 2010, werd geleverd van 01-10-2010 tot 31-01-2015 en kostte toen € 18.484,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2010 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 75 kW (102 PK) en een cilinderinhoud van 1498 cc.

De personenauto heeft een topsnelheid van 170 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 11,9 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 6,3 liter per 100 km en hij weegt 965 kg. De APK is geldig tot 05-10-2024 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 117,83 per kwartaal.

Bekijk uw verzekeringspremie

Bekijk uw premie

Basisgegevens

Merk, model, kleur en meer

Merk
Mazda
Model
2
Uitvoering
1.5 GT-L
Bouwjaar
2010
Brandstof
Benzine
Kleur
Grijs
Voertuigsoort
Personenauto
Inrichting
Hatchback
Type voertuig
Hatchb.
Aantal deuren
5
Soort transmissie
Automatisch
Aantal versnellingen
4
Segment
B (Klein)
SCM alarmcertificaat
Onbekend

Snelle check

Waarde-indicatie, onderhoud en meer

Waarde-indicatie
€ 4,5-7,0k
Datum APK
05-10-2024
0-100 km/u
11,9 sec.
Topsnelheid
170 km/u
Aantal eigenaren
3 (7 incl. autobedrijven)
Taxi?
Nee
Bouwjaar
2010
Geïmporteerd?
Nee
Eerste toelating nationaal
11-11-2010

Historie

APK, Eigenarenoverzicht en voertuigstatus

14-09-2023

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

17-01-2023

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

05-10-2022

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

27-07-2022

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

14-07-2022

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.

06-07-2022

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.

26-11-2020

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

06-01-2020

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

14-01-2019

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

09-01-2017

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

26-01-2015

APK gekeurd

Er zijn geen problemen geconstateerd bij deze APK-keuring.

02-12-2011

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een particulier.

01-12-2011

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.

23-11-2011

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.

11-11-2010

Nieuwe eigenaar type:

Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.

Eigenarenoverzicht

Een overzicht van alle eigenaarsmutaties die dit voertuig heeft gehad. De getoonde eigenaar is de eigenaar die op moment van overschrijven stond geregistreerd. Dit is een vast gegeven en kan niet achteraf worden aangepast.
Autobedrijf
11-11-2010 - 23-11-2011
Autobedrijf
23-11-2011 - 01-12-2011
Autobedrijf
01-12-2011 - 02-12-2011
Particulier
02-12-2011 - 06-07-2022
Autobedrijf
06-07-2022 - 14-07-2022
Autobedrijf
14-07-2022 - 17-01-2023
Particulier
17-01-2023 - Heden

Voertuigstatus-overzicht

Aantal eigenaren
3 (7 incl. autobedrijven)
Huidige eigenaar
Particulier
WAM-verzekerd
Ja
Eerste toelating nationaal
11-11-2010
Datum aansprakelijkheid
17-01-2023
Parallel geïmporteerd
Nee
Vervaldatum APK
05-10-2024
Status kenteken
Geldig
Geëxporteerd
Nee
Gesloopt
Nee
Ongeldig
Nee

Waarde-informatie

Exacte waarde, belasting en bijtelling

Nieuwprijs
€ 18.484,-
Waarde-indicatie
€ 4,5-7,0k
BPM
€ 3.407,-
Rest BPM
€ 344,-
Bijtellingsklasse
25%
Netto bijtelling
  • 36,93%: € 142,21
  • 49,50%: € 190,62
Wegenbelasting per kwartaal
  • Zeeland: € 116,-
  • Z-Holland: € 123,-
  • Gelderland: € 123,-
  • Friesland: € 119,-
  • Groningen: € 122,-
  • Limburg: € 116,-
  • N-Holland: € 113,-
  • N-Brabant: € 116,-
  • Overijssel: € 115,-
  • Utrecht: € 115,-
  • Drenthe: € 120,-
  • Flevoland: € 116,-

Technische gegevens

Vermogen, snelheid, gewicht en meer

Cilinderinhoud
1.498 cm³
Topsnelheid
170 km/u
Aantal cilinders
4
Motorcode
ZY
Vermogen
75 kW (102 PK)
G3
Nee
Aandrijving
Voorwiel
Wielbasis
249 cm
Koppel
133 Nm
Tankinhoud
43 liter
Maximaal toerental
6.000 rpm
Max. koppel bij aant. toeren
4.000 rpm
Turbo / Compressor
Nee
Acceleratie 0-100
11,90 seconden
Plaats VIN-Nummer
op bodemplaat by r. voorzitting
Type goedkeuringsnr.
e13*2001/116*0254*04
Gewicht
965 kg
Gewicht rijklaar
1.065 kg
Maximaal gewicht
1.495 kg
Max. trekgewicht ongeremd
Onbekend
Max. trekgewicht geremd
Onbekend
Lengte
3.920 mm
Breedte
1.695 mm
Hoogte
1.475 mm
Aantal zitplaatsen
5
Aantal wielen
4

Assen

Aantal assen
2
As nummer: 1
Technisch toegestane max. last: 805 kg
Wettelijk toegestane max. last: 805 kg
As nummer: 2
Technisch toegestane max. last: 745 kg
Wettelijk toegestane max. last: 745 kg

Beoordeling door Autozine

Beoordeling door Autozine; hét Automagazine op internet

Pluspunten
  • Volwassen karakter
  • Prima wegligging
  • Zeer luxueus (in gt-m of skylease-uitvoering)
Minpunten
  • Forse tildrempel bagageruimte
  • Weinig beenruimte achterin
  • Storend luide waarschuwing bij inleggen achteruit
Zonder twijfel de meest volwassen auto in zijn segment. De nieuwe Mazda2 blinkt uit met moderne techniek, volwassen motoren en uitmuntende rijeigenschappen. Het best in een rijke uitvoering.

Milieu

Hoe groen is deze auto en welke milieuzones

Verbruik gecombineerd
1 op 15,9 (6,3 l/100 km)
Verbruik buitenweg
1 op 18,9 (5,3 l/100 km)
Verbruik stad
1 op 12,3 (8,1 l/100 km)
CO2-Uitstoot
146,00 g/km
CO2-Combinatierit
146 g/km
Emissie stikstofoxiden (NOₓ) NEDC
13,8 mg/km
Emissieklasse
5
Energielabel
C
Euroklasse
Euro 5
Roetfilter
N.v.t.
Geluidsniveau stationair
77 dB(A)
Geluidsniveau toerental motor
3.750 rpm
Geluidsniveau rijdend
0 dB(A)
Milieusticker Duitsland
Groen

Milieuzones

De gemeente 's Hertogenbosch heeft per 1 september 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de oude binnenstad, 't Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa.
De gemeente Amsterdam heeft per 9 oktober 2008 een milieuzone. De amsterdamse milieuzone omvat het gebied binnen de Ring A10 met enkele uitzonderingen. Stadsdeel Amsterdam-Noord is uitgezonderd omdat hier geen luchtkwaliteitsknelpunten zijn. De bedrijventerreinen RAI, De Schinkel, Cruquius, Amstel en Amstel Business Park zijn uitgezonderd omdat het vrachtverkeer dat hier komt meestal geen bestemming elders in de stad heeft.

Sinds 1 januari 2018 geldt er een milieuzone voor:

- brom- en snorfietsen. Het gaat om 2-takt en 4-takt brom- en snorfietsen met een DET van vóór 1 januari 2011. Brommers, scooters of snorfietsen met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder mogen niet meer in de bebouwde kom rijden.
- taxi’s (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone geldt voor alle taxi’s, ook taxi’s die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.

Sinds november 2020 geldt binnen Amsterdam een groene milieuzone voor personenauto's met een dieselmotor. Personenauto's met een dieselmotor mogen alleen de milieuzone in als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Personenauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer. Auto's die niet op diesel rijden zijn gewoon welkom in de milieuzone.

Binnen Amsterdam geldt een groene milieuzone voor:

- Dieselvrachtauto’s. Dat betekent dat vrachtauto’s met een dieselmotor de milieuzone alleen in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. Vrachtauto’s die niet op diesel rijden zijn ook welkom in de milieuzone. Vrachtauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang.
- Dieselbestelauto’s. Dat betekent dat alleen bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Bestelauto’s die niet op diesel rijden blijven welkom. Bestelauto’s met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.
- Autobussen die rijden op diesel. Dat betekent dat autobussen met een dieselmotor alleen de milieuzone in mogen als ze emissieklasse 4 of hoger hebben. De gemeente gaat dus niet meer uit van de DET. Autobussen die niet op diesel rijden blijven welkom in de milieuzone. Autobussen met een dieselmotor en emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

Vanaf 1 januari 2022 wordt de milieuzone aangescherpt. Dan hebben dieselautobussen- en touringcars alleen toegang met emissieklasse 6 en hoger.
- Dieselvoertuigen, ook als deze staan geregistreerd als kampeerwagen. Dat betekent dat alleen voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 4 of hoger de milieuzone in mogen. De gemeente gaat dus niet meer uit van de Datum Eerste Toelating (DET). Voertuigen die niet op diesel rijden blijven welkom. Voertuigen met een dieselmotor en een emissieklasse 3 of lager hebben geen toegang meer.

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Amsterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Amsterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Amsterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Amsterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Arnhem heeft per 1 juli 2014 een milieuzone voor vrachtverkeer. De Arnhemse milieuzone betreft het gebied binnen de centrumring Arnhem, inclusief de centrumring zelf.
De gemeente Breda heeft per 4 oktober 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de binnenzijde van de singels.
De Tramsingel, Oranjesingel, Wilhelminasingel en de Fellenoordstraat zijn wel toegankelijk voor alle vrachtverkeer.
De gemeente Delft heeft per 1 januari 2010 een milieuzone.
De milieuzone omvat grofweg het gebied ten zuidoosten van de binnenstad van Delft. Hiermee draagt de milieuzone bij aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in dit gebied. De milieuzone is zo gesitueerd dat deze de knelpunten in de luchtkwaliteit omvat en sluiproutes door woonwijken tegengaat.
Vanaf 1 januari 2022 mogen alleen vrachtauto’s en bussen met emissieklasse 6 en voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten in de milieuzone rijden. Tot 1 januari 2022 is de milieuzone nog toegestaan voor:
- Vrachtauto's met emissieklasse 4 of hoger.
- Bijzondere voertuigen die niet ouder zijn dan 13 jaar.

De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200).

Vanaf 1 juli 2021 vallen ook de volgende gebieden onder de milieuzone:
- het gebied ten noorden van de Javastraat/Laan van Meerdervoort binnen het Telderstracé.
- het gebied ten zuiden van de Waldorpstraat, Rijswijkseplein, en Weteringkade tot aan de Centrumring.

De volgende wegen vallen buiten de milieuzone:
- de Centrumring en het Telderstracé zelf.
- de weg vanaf de Lijnbaan naar de parkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde

NB: in het ontheffingenbeleid van gemeente Den Haag is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Haagse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Den Haag. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
De gemeente Eindhoven heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De eindhovense milieuzone omvat het gebied binnen de ring (postcodegebied 5611 tot en met 5616), met uitzondering van bedrijventerrein De Kade.
De gemeente Leiden heeft per 1 januari 2010 een milieuzone. De leidse milieuzone omvat het gebied binnen de singels en het oostelijke deel van de Morsweg.
De gemeente Maastricht heeft per 1 maart 2010 een milieuzone. De milieuzone omvat de Statensingel.
De gemeente Rijswijk heeft per 1 november 2010 een milieuzone. De rijswijkse milieuzone omvat het gebied tussen de Burgemeester Elsenlaan, de stadgrenzen met Den Haag en Voorburg, De Vliet tot aan de Prunuskade en via de Handelskade tot aan de Burgemeester Elsenlaan. Een deel van de Rotterdamseweg, tot aan de Laan van Oversteen, valt ook binnen de zone.
De gemeente Rotterdam heeft per 16 september 2007 een milieuzone. De Rotterdamse milieuzone omvatte tot voor kort in grote lijnen het CS-kwartier, de Stadsdriehoek, het Oude Westen en de wijk Cool.

Per 1 januari 2016 heeft de gemeente Rotterdam de milieuzone uitgebreid. De zone is groter geworden. De milieuzone ligt grofweg binnen de ‘ruit’ van Rotterdam, aan de noordkant van de Maas. De milieuzone ligt in het centrum en het noorden van de stad, tussen de A20, de A16, de Nieuwe Maas en de S114 (Tjalklaan, Vierhavenstraat, Westzeedijk). De drie oeververbindingen Maastunnel, Erasmusbrug en Willemsbrug (inclusief Noordereiland) liggen ook in de milieuzone. Op de kaart hieronder geeft de zwarte lijn de grens van de milieuzone aan.

Naast de geografische uitbreiding is de milieuzone ook gaan gelden voor bestelauto’s en personenauto’s.

NB: in het ontheffingenbeleid van de gemeente Rotterdam is vastgelegd dat bijzondere voertuigen zijn ontheven (mits niet ouder dan 13 jaar). U heeft dus geen ontheffing van RVO.nl meer nodig voor toegang tot de Rotterdamse milieuzone. U hoeft ook geen ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam. In de praktijk verandert er voor u helemaal niks.
Om diezelfde reden ontbreekt Rotterdam in de opsomming van steden in de ‘Kennisgeving Ontheffingverlening Milieuzones’ waarvoor RvO ontheffing verleent.
De gemeente Tilburg heeft sinds 1 september 2007 een milieuzone. De Tilburgse milieuzone bestrijkt het gebied binnen de ringbanen.
De gemeente 's Utrecht heeft per 1 juli 2007 een milieuzone. De milieuzone omvat de gehele binnenstad, het stationsgebied, de Jaarbeurs en enkele aangrenzende wegen.

Stickers

Binnenkort met de auto naar het buitenland? Bestel dan nu de milieusticker of vignet om een boete te voorkomen!

Fun Facts

Interessante feitjes. Leuk voor op een feestje

Gem. 1688 dagen in bezit per eigenaar
3.209.313 voertuigen van deze kleur
51% van de bezitters is vrouw
4.223.658 voertuigen ouder dan deze
Er zijn 36.556 voertuigen van dit merk/model in NL
4.651.571 voertuigen sneller of meer PK
De gemiddelde eigenaar is 53 jaar oud
Dit kenteken is 200 keer gespot


Alle informatie over uw kenteken in één handig overzicht

Met de kentekencheck in 1 stap alle informatie over uw huidige of toekomstige auto

Koop goed voorbereid een auto. Vraag hieronder de gratis Centraal Beheer kentekencheck op. Met informatie over de historie, technische gegevens, het verbruik, de Autozine beoordeling, de meest voorkomende apk-afkeurpunten en reparaties van het merk-model-type, financiële gegevens en leuke weetjes over de auto.